dilluns, 30 d’abril del 2012

MELMELADA DE MADUIXOTS I XOCOLATA

Per fer una bona melmelada, s'ha d'aprofitar la fruita més bona, la que es cull quan "toca"...Ara podem trobar al mercat maduixots ben bons, d'aquells que fan tant bona olor, que són ben madurs...Dissabte en vaig comprar una caixa i en vaig aprofitar uns quants per fer melmelada. Va quedar molt bona, és clar, i vaig fer un petit "experiment" fent-ne un pot amb xocolata. 

INGREDIENTS:

1 kg de maduixots nets (peseu-los sense les fulles)
1 poma grossa i madura
El suc d'una llimona
300 gr de sucre integral
Xocolata negra (al vostre gust)

ELABORACIÓ
Netegeu bé els maduixos, treieu-los les fulles i trossegeu-los. Peleu la poma (1 si és grossa i 2 si no ho són gaire) i trossegeu-les també. Expremeu 1 llimona i barregeu el suc amb la fruita trossejada en una cassola. Afegiu-hi el sucre (en aquest cas no n'he posat gaire perquè la fruita era molt dolça i madura) i deixeu-ho macerar tapat fins que la fruita deixi anar el suc.

Quan les maduixes hagin deixat anar el suc, poseu l'olla a foc mitjà i aneu remenant fins es vagi espessint, aproximadament 30-40 minuts. 

La xocolata s'ha d'afegir quan la melmelada ja està feta  i remenant perquè es desfaci. No cal afegir-ne gaire perquè té un gust molt fort. Jo en vaig afegir només en un pot i en vaig posar dues preses.

Per envasar la melmelada, utilitzeu pots de vidre esterilitzats (ben nets i bullits una estona abans d'utilitzar). Poseu-hi la melmelada encara calenta fins que el pot quedi ben ple, tapeu-los i poseu-los a bullir en una olla totalment coberts amb aigua, durant 15 minuts.


2 comentaris:

  1. Que original amb la xocolata, ha de ser boníssima!!! Ho provaré.....
    Petons

    ResponElimina
  2. Prova-ho, no costa gens i li dones un punt!

    ResponElimina